چه مدل هایی پله استخر وجود دارد

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد؟

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد ؟

اگر توجه کرده باشید هر وسیله و ابزاری بهر کاری ساخته شده‌ است. در واقع این ابزارها به راحتی به رفع نیاز افراد می‌پردازند. پله استخر هم یکی از همین تجهیزات است که در بسیاری از استخر های خانگی و عمومی و المپیک مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرند. البته پله  استخر یکی از ضروریات استخر به حساب می‌آید. یعنی باید رابطی باشد تا از سکو به آب شخص را هدایت و منتقل نماید. این پله‌ها تنها به یک شکل نیستند بلکه آنها را در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی این پله ها می‌پردازیم.

منظور پله استخر یا همان نردبان استخر چیست ؟

منظور از پله‌ هایی که در استخر به کار می‌روند در واقع همان نردبان‌هایی هستند که دارای دو تا 8 پله می‌باشند. اصولا این پله‌ها را در یک تا دو جای استخرها می‌گذارند، یعنی یکی از آنها در قسمت کم عمق استخر و دیگری در قسمت پر عمق آن قرار می‌گیرد. این پله‌ها علاوه بر این که شکل ظاهری استخر را زیبا می‌کنند، بلکه یکی از تجهیزات کمکی و نیاز برای استخرها به حساب می‌آیند. البته ناگفته نماند که استخر های خانگی اصولا از یک نردبان استفاده می‌کنند که در میان تمام این پله‌های به کار رفته پله استخر کارایی و طول عمر مفیدی را داشته است.

متریال به کار رفته در ساخت پله استخر

اصولا برای ساخت پله‌های استخر یا همان نرده‌ها از استیل استفاده می‌کنند. اما در بیشتر مواقع شاهد بکارگیری پلاستیک‌ های فشرده در ساخت این نردبان‌ها هستیم. به دلیل اینکه پله‌های استخر مدام با آب سروکار دارند، پس بهتر است آنها را از جنسی بسازند که به راحتی در مقابل آب زنگ نزند. تنها متریال ضد زنگ در برابر آب استیل است. استیل‌ها علاوه بر اینکه در برابر آب به خوبی مقاومت می‌کنند، در برابر مواد شیمیایی هم از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند. پس استیل یکی از متریال کاربردی در ساخت پله استخر به حساب می‌آیند.

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد

مدل‌ های مختلف پله‌ های استخر شیراز

پله‌ استخر در انواع مدل‌ها و شکل‌ های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌کنند هر کدام از این مدل‌ها کارایی یکسانی با بقیه مدل‌ها دارند و فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت می‎‎باشند که در ادامه بررسی خواهیم کرد چه مدل هایی پله استخر وجود دارد ؟

پله استخر مدل هایپرپول

اگر بخواهیم در مورد این مدل از پله صحبت کنیم، باید بگوییم دارای 2 تا 5 پله است که متناسب با عمق آب تعداد پله‌ها هم تغییر خواهد شد. هر پله با پله‌ی دیگر حدود 30 سانتی متر فاصله دارد. جنس پله‌ های هایپرپول اصولا از جنس استیل‌های 304 می‌باشد که یک روکش پلیمری روی آن را پوشانده است.

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد

پله استخر مدل شیبدار

برخلاف پله‌ های هایپرپول پله‌ های استخر شیبدار عریض بوده و همین امر موجب می‌گردد که شناگران هنگام ورود و خروج به استخر به کف پایشان فشار نیاید. البته تعداد پله‌ها مشابه همان پله‌های هایپرپول به تعداد 2 تا 5 پله می‌باشد. عرض هر کدام از پله‌ها 12 سانتی متر بوده که خیلی پهن هستند. از همه ی این موارد بگذریم بهتر است از جنس آنها غافل نشویم جنس یا متریال به کار رفته در این نوع پله از استیل و فولاد ضد زنگ است.

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد

پله استخر مدل عصایی

یکی دیگر از مدل‌های پله استخر شیراز مدل عصایی می‌باشد. این مدل جز کاربردی‌ترین و البته رایج‌ترین مدل پله به حساب می‌آید. علت نامگذاری آن به عصا هم شکل نیم دایره دستگیره‌ها است. البته قسمت بالایی دستگیره‌ها می‌باشد. مزیت اصلی این مدل آن است که به علت نیم دایره بودن دستگیره فضای خیلی کمتری را در کنار پله اشغال خواهند کرد و از همه مهم‌تر که می‌توان اتصالات آنها را مخفی به کار برد. از نظر جنس هم که مانند دیگر نردبان‌های استخر از استیل می‌باشد.

پله استخر مدل پلاستیکی

همانطور که از نام این نوع پله برمی‌آید که جنس آنها از پلاستیک یا همان پلیمرها است. اما نه هر پلیمری بلکه پلیمر به کار رفته در ساخت آنها از نوع ای بی اس می‌باشد. تنها عیب یا محدودیتی که در استفاده از این نوع مدل پله وجود دارد، احتمال سرخوردگی روی آن است. پس بهتر است برای کودکان و سالخوردگان مورد استفاده قرار نگیرد.

عوامل موثر بر قیمت انواع مدل استخر

سوالی که ممکن است برای خریداران این پله به وجود آید، این است که این پله‌ها در انواع گوناگون در چه رنج قیمتی هستند یا اصلاً چه عواملی بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. در جواب باید گفت عوامل مختلفی نظیر نوع پله، شکل و مدل آن جنس و متریال به کار رفته در پله‌ های استخر، مارک و برند معتبر و غیره از عوامل بسیار تاثیر گذار در قیمت آن می‌باشد. البته بهتر است هنگام خرید از افرادی که متخصص در این زمینه هستند کمک بخواهید تا پله‌های با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

نصب پله‌ های استخر

نصب پله‌ های استخر و هر پله استخر دیگری از ریزه کاری‌هایی زیادی برخوردار است. البته ناگفته نماند که نصب هر کدام از مدل‌های پله‌ای که در بالا ذکر کردیم متفاوت هستند. پس بهتر است با دقت بیشتری صورت گیرد. البته ناگفته نماند که امروزه پله‌ها اکثرا به صورت پیش ساخته تولید می‌شوند و نیاز به اقدامات آنچنانی نخواهد بود. اما باز هم بهتر است نصب آن را به افراد متخصص بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *